Este foarte stresant să fii educator!


Este foarte stresant!

Este foarte stresant să fii educator – educator, învățător, profesor -, mai ales în aceste zile.

Știu, într-o anumită măsură, despre ce vorbesc, pentru că am predat 18 ani la facultate și, de 5 ani de zile, „predau” în licee, dar nu din rolul de profesor, ci din rolul de fondator al proiectului „Dăruiește pentru Educație! – Pasiune + Acțiune = Rezultate”.

Știu, nu sunt profesor cu normă întreagă 😊 și nici nu intenționez să devin, deocamdată. Deși, recunosc, este o idee care îmi dă târcoale uneori, prin mintea mea. 😊

Nici la facultate nu am fost profesor, ci cadru didactic asociat (nu am urmat studiile de master și nici nu am făcut doctoratul. Am crezut că, venind din zona privată, de lucru cu companii, este de ajuns 😊). Sincer, nu m-a deranjat niciodată acest statut de cadru didactic asociat ci, din contră, mi-a dat o anumită libertate de lucru cu studenții (era să scriu „clienții” 😊).

În fine… ideea pe care doresc să o transmit prin acest mesaj este următoarea:

Este foarte stresant să fii educator – educator, învățător, profesor -, mai ales în aceste zile. Pentru că, în foarte multe cazuri, nu e despre predarea materiei în sine, ci este despre a crea un cadru în care, ca și educator, să cultivi anumite abilități în rândul elevilor:

  • Dorința de a învăța lucruri noi, utile și relevante pentru acum și pentru viitor;
  • Disponibilitatea de a înțelege Viața, așa cum este ea aici, pe pământ;
  • Disciplina de a face cu perseverență ceva și a avea răbdare să obții rezultate;
  • Capacitate de a-și gestiona eficient propriile trăiri, emoții și sentimente, și
  • Motivația de a face ceva cu Viața lor, dorința de a reuși într-un domeniu, rol sau loc de muncă.

Și alte abilități pe care, dacă le-aș nota aici, aș scrie pagini întregi.

De aceea este foarte stresant să fii educator – educator, învățător, profesor -, mai ales în aceste zile. Pentru că implică un nivel uriaș de muncă cu sine pentru a schimba percepții, pentru a construi perspective și pentru a pune în discuție, într-un cadru constructiv, idei din „cetate”, adică din societate, comunitate, școală, familie.

Și pentru că poți dezvolta abilități în rândul elevilor doar dacă și tu, la rândul tău, ca educator – educator, învățător, profesor -, dezvolți anumite abilități prin care poți dezvolta anumite abilități în rândul elevilor: motivație, creativitate, blândețe, înțelegere, compasiune, fermitate, abilități de predare altfel a materiei, de generare de discuții constructive etc.

De aceea este foarte stresant să fii educator – educator, învățător, profesor -, mai ales în aceste zile. Dar știi ce? Este stresant și să fii medic, avocat, casieră, contabil, trainer, coach, fermier, inginer, IT-ist și mai știu eu ce alte profesii. E stresant să fii angajat, liber profesionist, antreprenor sau investitor. Fiecare „îndeletnicire” de pe lumea aceasta, fiecare rol jucat, are un anumit nivel de stres. Nivel de stres care este compus din cel puțin 3 elemente:

  • Nivelul de stres generat de activitatea în sine;
  • Nivelul de stres generat de noi înșine, nivel care, uneori, este mai mare decât cel generat de activitatea în sine și
  • Nivelul de stres generat de cei din jurul nostru – șefi, colegi, subalterni, membri ai familiei, membri ai comunității, reprezentanți ai autorităților etc.

Este foarte stresant să fii educator – educator, învățător, profesor -, mai ales în aceste zile. Și, dacă nivelul de stres atinge cote alarmante, există posibilități prin care putem reduce acest nivel de stres, dacă dorim să facem acest lucru. Despre aceste posibilități voi scrie într-o postare viitoare.

Până atunci, încurajezi și tu, alături de noi, liceenii să-și descopere pasiunile și să le monetizeze, astfel încât, în timp, să reducem din ce în ce mai mult numărul de oameni stresați de ceea ce fac? 😊

Dacă da, hai alături de noi ca Dăruitor, Sponsor sau Partener. Dăruiește aici Cont Lei RO14RZBR0000060021984124 deschis la Agenția Raiffeisen Bank Titan sau află mai multe detalii aici.

Mulțumesc!

DĂRUIEȘTE!